Lazada Malaysia

Friday, August 22, 2014

Home » Pertandingan Kalam Jamaie Peringkat Negeri Perak Di SMKA Slim River, Perak

Pertandingan Kalam Jamaie Peringkat Negeri Perak Di SMKA Slim River, Perak

Assalamualaikum.

Hari Jumaat yang lepas, saya telah mengikuti mama saya ke SMKA Slim River, Perak untuk melihat anak murid sekolah mama memasuki Pertandingan Kalam Jamaie ataupun dikenali sebagai Koir. Kalam Jamaie disebut dalam bahasa Arab untuk Koir/Choral Speeking. Yang bezanya, Kalam Jamaie ini dipertandingkan dalam Bahasa Arab. Bukan calang-calang sekolah yang boleh masuk tau. Semuanya ada saringan peringkat daerah. Pertandingan kali ini adalah untuk peringkat Negeri Perak.





Okay, di bawah inilah anak-anak murid mama. Berbaju biru dan bertudung pink. Comel-comel semuanya. Baju dan tudung mereka ini dijahit khas oleh seorang ustazah di sekolah mama. Sebab itulah, baju mereka ini cantik belaka.



Mama bersama anak-anak muridnya.
Mama datang ke sini untuk beri semangat kepada mereka.


Yang berbaju ungu di dalam gambar bawah inilah ustazah pembimbing mereka. Tak sangka ustazah ini mampu membawa anak-anak muridnya masuk sehingga ke peringkat Negeri. Terbaiklah ustazah. Pertandingan ini dibuat pada waktu malam, bermula dari pukul 8 malam.





Ramai juga para ibu bapa yang hadir ke sini. Saya datang ke sini dengan tujuan untuk merekod video persembahan Kalam Jamaie anak-anak murid mama. Akan tetapi, disebabkan internet saya tidak berapa laju jadi saya tak dapat upload video itu ke sini. Hanya gambar sajelah jadi tatapan korang ye.



Tangan saya masih sakit selepas menjadi pembantu tanpa gaji untuk merekod video mereka ini. Penat tidak terkata. Yang penting, dengan kehadiran saya ke sini dapat menambah entri blog saya. Eh, mestilah saya share. Saya kan blogger.

0 sweet comments: