Lazada Malaysia

Friday, June 1, 2012

Home » SEGMEN PKA RAHIM : ADA LAGU TU BEST KE TAK..???

SEGMEN PKA RAHIM : ADA LAGU TU BEST KE TAK..???

Assalamualaikum.
*Klik banner untuk join.

Tadi penganjur segmen ada jemput saya untuk join segmen ni. Dalam segmen ni penganjur segmen da tanya pendapat saya kalau letak lagu dalam blog o.k ke atau k.o? Memandangkan blog saya sekarang ada lagu, saya ada sebab tertentu kenapa saya letak lagu. Antara sebabnya :

1. Kadang-kadang saya update entry dan kadang-kadang tidak. Jadi pabila saya tak update entry masa tu, kemungkinan peratusan untuk orang masuk dalam blog saya berkurangan. Jadi disebabkan itulah saya letak lagu untuk menarik orang lain masuk ke dalam blog saya. Saya cuma letak lagu yang sentimental saje, bukan yang versi rock macamtu. Rasanya alasan saya ni boleh diterima ke korang?hehe

2. Nak letak lagu tu boleh, cuma janganlah letak lagu yang ada suara orang. Rasanya korang sendiri pun paham apa maksud saya. Letaklah lagu versi piano macam dalam blog saya sekarang. Cuba bayangkan kalau korang letak lagu yang ada suara orang + baca entry. Agak-agaknya korang akan fokus pada pembacaan tak? Kalau saya, saya akan perlahankan volume laptop saya dan kemudian baru boleh baca. Ini pendapat saya saje, mungkin ada pendapat yang lain jugak kan kenapa letak lagu yang ada suara orang macamtu.

3. Nak letak lagu tu boleh, tapi pastikan ada butang play + pause. Maksudnya, macam mp3 player yang saya gunakan dalam blog sekarang ni. Alasan saya letak butang play + pause adalah untuk menghormati kedua belah pihak iaitu yang suka dengar lagu dalam blog + yang tak suka dengar lagu dalam blog. Sesiapa yang tak suka dengar lagu tu, bolehla pause lagu tu. Jadi tak da masalah kat situ kan.

Oklah Pka. Itu saje saya dapat kongsi di sini. Kepada yang lain, meh la join segmen Pka ni. Kita bagi pendapat mengenai letak lagu dalam blog ok ke tak. Bagi saya ok je. Tapi pendapat yang lain macamne pulak?

12 sweet comments:

Pka Rahim said...

tq dear join. anda yg pertama :))

Solehah Shamsuddin said...

hehe same2 pka syg. :)

Tie HT said...

kadang2 ok n kadang2 ada yang tak ok..kadang2 tu ada yg sedap je dengar bila masuk blog dia..camtu lah :)

Solehah Shamsuddin said...

ye kak.klu lagunye sdap,xpe jgk.tp kdg2 da blog pasang lagu mcm rock n roll n lagu yang tbe2 da suara kuat.errr bleh stress kepala ni dgr.

Misya Mialen said...

lagu dlm blog kamu, sy suka tau;)

Masha Meisters said...

slmt bersegmen dear....

Solehah Shamsuddin said...

yeke.tq misha :)

Solehah Shamsuddin said...

terima kasih masha :)

9n0L4 said...

dtg BW dari segmen yang same. hehehe. lame tak jenguk solehah!! fobia sgt button komen takleh tekan. ;)

http://farizafairuz.blogspot.com/2012/06/segmen-pka-rahim-ada-lagu-tu-best-ke.html

Solehah Shamsuddin said...

erk.still xleh tekan lg ke?

Unknown said...

sorry yer byk2 komen pulak ni..bls blk semua yg terlps komen tu...sorry jugak sbb x dpt nk masok sini komen seblm ni..cuba check apa masalah blog kamu yer dear..sbb ada lg yg x dpt masok blog kamu...

Solehah Shamsuddin said...

ermm its ok deqla.jgn isau.nt sy akan tukar blog sy ni dr blogskin ke blog design.tggu tau